Törőcsik Mária előadása az Internet Hungary-n
Törőcsik Mária a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszora, emellett marketing tanácsadással és kutatással is foglalkozik: elsősorban a vásárlói, fogyasztói magatartással, az életstílussal, és a trendekkel kapcsolatos kutatásai ismertek.
Mária az Internet Hungary konferencián tartott előadásában a korral változó életstratégiák leírására vállalkozott, különös tekintettel a 45 feletti korosztályok problémáira. Ahogy az előadás beharangozójában fogalmazott: „Az idősödő társadalmak ellentmondása, hogy egyrészt meghatározó a fiatalságethosz, vagyis a fiatalság az érték, a fiatal arcok piacképesek a munkaerőpiacon, másrészt a realitás éppen ebben a társadalomban az, hogy egyre több és egyre tovább aktív idősödő/idősebb ember alkotja a közösség jelentős részét. Generációk háborújáról van szó? A direkt versenyből kilépő idősebbek feladják? Vagy éppen stratégiát váltanak, célváltók lesznek, ezért irigyelhetjük őket?”
Törőcsik Mária szerint a karrierválsággal küszködő középkorúak előtt alapvetően négy megoldási út áll: új területeken kipróbálni magukat ( „Újra előre bátran”), a korábbi szakterületen egy kis változtatással továbblépni („Újra előre biztonságban”), ugyanazt csinálni, mint eddig, elfogadva az esetleges presztízsveszteséget („Meghúzódás”) vagy a teljes hátraarc („Kilépés”) lehetősége.
Ha részletesebben is érdekel az előadás, úgy rövid prezentációja innen tölthető le.